יום שבת, 18 באוגוסט 2012

Give me some plum

עד לפני כשנה וחצי לא אהבתי שפתונים בכלל. בשלב מסויים ניסיתי שפתון מוצלח ומשם הכל היסטוריה. מסידור קטן שעשיתי בחדר גיליתי שלא רק שיש לי כמות מכובדת (יחסית) של שפתונים, אלא גם שיש לי שפתונים שדומים אחד לשני.
זה לא מפתיע במיוחד לאור העובדה שיש טווח גוונים מאוד מסויים שאני אוהבת על עצמי.

שלושה שפתונים שהייתי רוצה להציג כאן הם בגווני ורדרד-סגלגל, ולי הם די מזכירים אחד את השני. הגוונים האלה מרגישים לי די חורפיים, לכן בקיץ אני פחות נוטה להשתמש בהם.



הראשון הוא Plumful של מאק. הוא נקנה בתקופה שעבדתי באזור של עזריאלי, והיה לי זמן לקפוץ הרבה למאק. הוא נקנה באזור נובמבר ושימש אותי די הרבה בחורף. הגימור שלו הוא Lustre, שזה הגימור האהוב עליי במאק. השפתונים האלה לא אטומים לחלוטין ובעלי גימור לחותי, שסלחני במיוחד לשפתיים המיובשות שלי. עצם זה שהגימור לחותי הופך את השפתון ללא עמיד במיוחד, אבל לי זה לא מפריע.
MAC Plumful

מחיר: 89 ש"ח. 
שורה תחתונה: אקנה אותו שוב (ושוב). גוון נפלא, בעיקר לחורף. 

שפתון נוסף הוא Marvelous Mauve של אסתי לאודר מסדרת pure color. הוא נקנה לפני כ-5 חודשים. גם הוא, כמו קודמו, מתאים יותר לחורף לדעתי, אבל אפשר לגרום לו (לשניהם, האמת) לעבוד גם בקיץ. הגימור שלו הוא שימרי, כמעט פרוסטי, אבל בגבול הטעם הטוב. גם זה שפתון סלחני כלפי שפתיים יבשות, כמו יתר הסדרה המדוברת.
Estee Lauder Marvelous Mauve

מחיר: 150 ש"ח (נקנה במבצע של 50% ב-75 ש"ח)
שורה תחתונה: מאוד נחמד, אבל לא אקנה אותו שוב. גוונים אחרים בסדרה, שהגימור שלהם הוא לא Shimmer הרבה יותר טובים לדעתי.

השפתון האחרון והאנונימי הוא P312 של Flormar מסדרת Pretty. מדובר בחברה איטלקית שהתחילה את פעילותה במילאנו, ובשלב מאוחר יותר העבירה את הייצור לטורקיה. יש להם חנויות במספר מדינות באירופה, כשאחת מהן היא ספרד - ומשם הובא אליי השפתון. גם כאן מדובר בגוון ורדרד עם סגלגלות, אבל הוא נוטה יותר לכיוון הורוד ביחס ל-Plumful. הגימור שלו הוא קרמי והוא אטום יותר מחברו המאקי. גם כאן הגימור  יחסית לחותי וכמו שני השפתונים הקודמים - הוא לא עמיד במיוחד. 
Flormar P312

מחיר: לדעתי סדר גודל של 5 יורו.
שורה תחתונה: שפתון לא רע, נותן כיסוי אחיד ויפה. לא מאוד נגיש ולכן כנראה לא אקנה אותו, אלא אם אתקל בחנות שלהם.

סווטצ'ים של שלושתם ביחד:
השוואה בין שלושת השפתונים

אפשר לראות שהגוונים לא רחוקים אחד מהשני, כשהשפתון של אסתי לאודר יותר סגלגל מה-plumful, השפתון של Flormar יותר ורוד, וה-plumful נמצא ממש באמצע הדרך.
בסופו של דבר ההבדלים ביניהם מאוד דקים, אבל אני יודעת בודאות שעם הזמן אני אמצא שפתונים נוספים בגוונים קרובים מצטרפים לאוסף שלי.
אם להסתכל עליהם מבחינת מידת לחותיות, ה-Plumful הוא הלחותי ביותר וה-P312 הכי פחות לחותי. העמידות בהתאם.

מה איתכן? יש גוון שאתן מוצאות את עצמכן קונות שוב ושוב?

7 תגובות:

  1. מסכימה איתך שיש גוונים שעבורנו הם עונתיים.
    אהבתי את השפתונים פה, אבדוק את הלאודר.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת :)
      זה אחד הגוונים האהובים עליי :)

      מחק
  2. אני פחות אוהבת את הלאסטר דווקא בגלל שהוא לא מספיק "נוכח" על השפתיים.
    מעדיפה שהן יהיו אטומות ויכילו את כל הצבע.
    כמובן שגם לזה יש חסרונות..
    בהתחלה מהסתכלות על השפתון חשבתי שאולי זה up the amp אבל הוא הרבה יותר סגול והרבה יותר אטום

    השימר של אסתי לאודר לא מורגש (שזה טוב! :)) אני מבינה למה הכוונה שלך שהוא לאו דווקא חורפי אבל יעבוד גם וגם.

    מעדיפה את הגוון של האנונימי על פני השניים האחרים. הצבע שלו הרבה יותר "חי" בעיני הוא קיצי לגמרי!

    אני בדיוק הפוכה. אני לא מוכנה שיהיו לי שני שפתונים בגוון דומה. לכן נורא קשה לי לבחור שפתון! חחח
    בד"כ אני רוכשת דברים מאוד מסוימים ממאק, די נדיר שאני מחפשת שפתונים מחוץ למאק.
    לא ממש יודעת להסביר למה..
    כרגע אני מכורה לליפ באטר/סטיין של רבלון. מאוד קלילים לקיץ. כיף לחדש אותם בלי מחשבה פעמיים.
    וגם התחושה שלהם בעיני היא ממש קיצית.
    בחורף אלך על מראות אטומים יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגוון האנונימי נראה באמת קייצי, אבל עליי הוא מתקבל עם סגלגלות ונראה לי נורא קיים.
      כל הכבוד על זה שאין לך שני שפתונים בגוון דומה :) אני לא מצליחה :) הקטע המצחיק אצלי זה שאני חושבת שהגוון שונה ממה שיש לי בבית, ואז מגלה שלא כל כך.
      השפתונים של מאק נהדרים. אני יכולה להבין למה את כמעט לא מחפשת שפתונים שהם לא שלהם. מרקם נהדר ונוח על השפתיים.
      הליפ באלם/סטיין החדש שלהם נהדר :) קצת מייבש את השפתיים, אבל כנראה שזה משהו ששתיית הרבה מים תפתור.

      מחק
    2. שתיית מים יכולה לפתור לי הרבה בעיות ואיכשהו אני בכל זאת לא מצליחה לעשות את זה.. :(

      מחק
  3. איזה יופי של גוונים לסתיו! בדיוק הצבעים לעונת מעבר. אני אוהבת להחליף את השפתונים שלי לגוונים שזיפיים ועמוקים יותר לקראת החורף. הפלאמפול מוצלח ממש!

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה שהם מתאימים יותר לעונת המעבר (ולחורף :)). פלאמפול נפלא!

      מחק