יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

שגרת ניקוי

אני כותבת הרבה על מוצרי האיפור שאני אוהבת, אבל טרם הזכרתי פה (לפחות לא בשנה וחצי האחרונות) את מוצרי הניקוי שבהם אני משתמשת על בסיס קבוע. 
זה ידוע שלפני שמגיעים לאיפור, הטיפוח צריך להיות טוב, ומבחינתי הבסיס של הטיפוח הוא ניקוי העור. 
בגיל ההתבגרות סבלתי מפצעונים ועם הזמן למדתי לנקות את העור ולטפל בו באופן הכי מתאים לו. כמובן שמדי פעם עדיין מופיעים "חברים" חדשים, אבל זה בתקופות מסויימות בחודש או כשהתזונה שלי לא מספק טובה. בחצי השנה האחרונה, ואולי אפילו קצת יותר, שגרת הניקוי שלי לא השתנתה הרבה.

היומיומיים
סבון פנים
סבון הפנים הנוכחי שלי הוא Sebocalm young מבית Sebocalm. השפורפרת הנוכחית היא השלישית או הרביעית שלי. לפני שהשתמשתי בו השתמשתי בסבון הפנים של קליניק לעור מעורב/שמן מסדרת שלושת השלבים, אבל הוא התחיל לייבש אותי. הסבון של סבוקלם נפלא. המרקם הוא ג'לי שקוף. הוא אומנם מייבש מעט, אבל זה מאוד נסבל ולא משהו שמעט קרם לחות לא יתקן. מעבר לכך, מאחר ואני לא מסירה את המייקאפ בתכשיר ייעודי, חשוב לי שהסבון שלי יעשה את העבודה הזו באופן יסודי, והסבון של סבוקלם עומד במשימה בכבוד.
עלותו של הסבון כ-50 ש"ח במבצעים. מחיר מלא לדעתי כ-60 או 70 ש"ח (מעולם לא ראיתי אותו נמכר במחיר מלא, כך שאין לי מושג לגבי המחיר המדויק).
בונוס נחמד - באריזות של מוצרי סבוקלם תמיד תהיה דוגמית של מוצר נוסף להתנסות :) 


מסיר איפור
אומרים שסוס מנצח לא מחליפים, ועקרונית זה נכון, ובכל זאת אני כל הזמן מנסה למצוא לי מסיר איפור אחר (בעיקר זול יותר) שיעשה את אותה העבודה בקלות. מסיר האיפור הנוכחי שלי הוא Hydro Harmony Eye Cleansing Gel של Stendhal. כאשר השפורפרת הקודמת נגמרה לי (אחרי שנתיים) עשיתי נסיון עם מסירים אחרים - דו פאזי של קרליין, ג'ל של דקלאור - ואף אחד מהם לא סיפק את הסחורה. הדו פאזי של קרליין אמנם מסיר נפלא ומהיר, אבל לצערי הוא גרם לי ליובש על העפעף (כנראה שיש לי רגישות לאחד הרכיבים בו, כי הוא זוכה לשבחים בכל מקום, ובצדק). הג'ל של דקלאור לא גרם לי לגירויים בעור או בעין, אבל הוא גם לא עשה את מה שהוא היה אמור לעשות, והשאיר חלק מהאיפור עליי (ולעזרתו יצאה הדוגמית של ה-Bi Facil של לנקום, או לפחות השאריות שלה). כך יצא שחזרתי אל המסיר המוכר והאהוב. כמו שהשם מרמז, מדובר בג'ל להסרת איפור. אני לוקחת טיפה קטנטנה על האצבע ומעבירה על העין. הג'ל ממיס את האיפור בשניות ולאחר מכן אני מנגבת את הג'ל עם האיפור המומס בתוכו בחצי פד צמר גן רטוב. ההסרה של המסיר הזה נפלאה, אולם הוא לא מסיר כראוי מוצרים עמידים, שזה בסדר מבחינתי, כי אני לא משתמשת בכאלה.
מסיר האיפור נמכר במחיר מלא של 200 ש"ח, כשבהרבה מקרים יש על החברה 30% הנחה באפריל ואז המחיר יורד ל-140 ש"ח. ניתן גם למצוא אותו במבצעים ב-99 ש"ח. מבחינתי זו השקעה כדאית, שכן שפורפרת אחת מספיקה לי לשנה וחצי עד שנתיים (!).


חד שבועיים
אמנם הכותרת היא חד שבועיים, אבל לפעמים אני מזייפת בעניין הזה ועושה את הפעולה עצמה אחת לשבועיים או יותר. 

פילינג
כרגע ברשותי שני פילינגים - האחד הוא הסקרב לפנים של סבון של פעם, שקניתי לפני כמעט שנתיים ואני לא מצליחה לסיים אותו (לא מצליחה להחליט אם מדובר בחוסר שימוש שלי או בכמות גדולה של מוצר). השני הוא פילינג משי של ג'ייד שקניתי במבצע בסופר פארם, סתם כדי לנסות. אני מרגישה שהפעולה העיקרית של הפילינג נעשית היטב על ידי שניהם, אבל התחושה שלי אחרי כל אחד מהם היא שונה.
מבחינת פילינג לעור - כאמור, שתי המסכות עושות עבודה נפלאה. אני מרגישה שהגרגרים לא מאוד גסים, אבל ישנן כאלה שלא יסכימו איתי. מה שכן - אלה לא פילינגים יומיומיים.
הפילינג של סבון של פעם הוא פילינג בגוון תכלת-ירקרק במרקם קרמי עם גרגרים כחולים ובריח מנטה. אני מאוד אוהבת את הפילינג הזה, הוא מאוד מרענן ואני מאוד מאוהבת את התחושה שלו על הפנים ואת התחושה שנשארת על הפנים לאחר שאני שוטפת את הפילינג. בעבר זה נראה לי חסרון שיש לפילינג ריח של מנטה, אבל עכשיו זו המעלה הכי טובה שלו לטעמי. 
פילינג המשי של ג'ייד הוא פילינג במרקם ג'לי עם גרגרים כתומים. הריח שלו הוא מן ריח ורדים, וזה בדיוק מה שמפריע לי בו! הוא לא משאיר תחושה קרירה על העור, ועל כן מרגיש פחות מרענן ויותר "פרקטי" - עושה את מה שהוא אמור לעשות ולא דבר מעבר. 
מבחינת מחירים - הפילינג של סבון עולה 124 ש"ח ל-200 מ"ל, כשלפעמים יש מבסצעים לחברי מועדון. הפילינג של ג'ייד עולה כ-100 ש"ח, אולם מופיע מדי פעם במבצעים ב-30 ש"ח, או ב-40% הנחה באופן קבוע.

מסכה לפנים
מדובר במסכת הבוץ הנפלאה של סבון של פעם. הזנחתי אותה לפרק זמן מסויים, אבל חזרתי להשתמש בה. בביקורות שונות באינטרנט המסיכה הזו הוגדרה כשואב אבק לנקבוביות, והיא אכן עושה את העבודה. אחרי השימוש בה העור מרגיש נקי מאוד, נראה טוב, אבל טיפטיפה מיובש, לכן חשוב להשתמש בלחות אחריה.
חוץ ממסיכת הבוץ, יש לי גם את המסכה התרמית של ללין, שמאוד מזכירה לי דבש - גם בצבע וגם במרקם. הרעיון שלה הוא למרוח אותה על הפנים ולעסות תוך כדי מריחה. זה גורם למסיכה להתחמם ואז היא עושה את הניקוי.
אני עושה רוטציה בין שתי המסכות, כתלות במצב הרוח.
החיסרון היחיד של מסכת הבוץ (וזו גם הסיבה שהיא לא מצולמת - תמונה ופירוט נוסף ניתן למצוא כאן) הוא שהמכסה מחליד.
מחירה של מסכת הבוץ של סבון 89 ש"ח ל-200 מ"ל. מחירה של המסיכה התרמית של ללין 82.99 ל-50 מ"ל. בשני המקרים ישנן הנחות מועדון מדי פעם.


מדבקות לניקוי נקבוביות
האהובות עליי הן מדבקות של Biore, שעלותן כ-50 ש"ח לחבילה. לעתים יש עליהן מבצע של 1+1. ניסיתי מדבקות ניקוי של ביוטיקייר שעלות חבילהנ שלהן היא 8.5 ש"ח, והן התבררו ככאלה שעושות את העבודה. אני לא יודעת לומר אם המדבקות של Biore טובות יותר או טובות באותה מידה כמו ביוטיקייר, אבל הפרשי המחירים בהחלט גורמים לכך שהמדבקות של ביוטיקייר יקרצו יותר לארנק, כשמחיר מדבקה אחת של ביוטיקייר יוצא 1.42 ש"ח לעומת 6.25 ש"ח למדבקת Biore - פי 4.4!
תוספת - 6/10/2012: למרות שבאמת המדבקות של ביוטיקייר עושות את העבודה, אני עדיין מוצאת מעט שאריות דבק על האף, אז Biore חד משמעית טובות יותר, השאלה היא אם זה שווה את המחיר - שזה משהו אינדיווידואלי לכל אחת.
אני מאוד משתדלת לבצע ניקוי כזה אחת לשבוע-שבועיים, אבל לא אחת יוצא שזה פשוט לא מתממש.



עד כאן שגרת הניקוי שלי. 
מה שגרת הניקוי שלכן? היא משתנה באופן משמעותי בין קיץ לחורף?

6 תגובות:

  1. יופי עכשיו אני רוצה לנסות את המסיכה של ללין B-)

    לגבי סאבקלם תדעי שאת רוב המוצרים אפשר לקנות בבתי המרקת של הקופות חולים.
    אני קניתי את הbb שלהם ב65 במקום 100 בלי מבצעים פשוט כי אני חברת כללית מושלם.

    השבמחק
    תשובות
    1. לכי על זה :) היא נחמדה :)

      זה מידע מעניין - אני בהחלט אבדוק את העניין :)
      מצד שני - הסופר פארם הרבה יותר זמין לי מבית המרקחת של קופת החולים, אז יוצא שבדרך הביתה אני עוברת בסופר פארם כדי להשלים מלאי.

      מחק
  2. מסכימה לגמרי, שגרת הניקוי מאוד חשובה!
    אני משתדלת לשנות מוצרי ניקוי (בחיפוש אחרי מוצלחים יותר) אם זה שהפנים שלי רגישות לחברויות חדשות, למזלי הן לא רגישות למוצרי ניקוי שונים.
    מה שמאפשר לי לדגום כל מיני מוצרים כאלה. לא יודעת מתי בפעם האחרונה רכשתי את אותו המוצר פעמיים..

    טרם יצא לי להתנסות במוצרים של סבוקלם אבל לאחרונה כששומעים עליהם כ"כ הרבה בהחלט עושה חשק.
    כרגע יש לי מוצר לניקוי פנים של קוין הלן שרכשתי מ iherb אבל מוצר נוסף בדרך אלי גם כן. אני אפילו לא זוכרת של איזה מותג חחחח

    לא שמעתי אף פעם על החברה או על המוצר הזה להסרת איפור. עכשיו כשעוד מעט מסתיים לי קרליין (שאני אגב מרוצה ממנו) אולי אנסה את המוצר הזה. מסקרן!

    עכשיו כשאני משתמשת בפילינג של קוין הלן באופן קבוע באמת חסרה לי התחושת מנטה על העור בסיום פעולת הניקוי.
    גם אם לא השתמשתי כבר הרבה זמן בסקראב של סבון, עברו תחתי כמה בריח מנטה ומצחיק כמה שזה משפיע פסיכולוגית :)
    אהבתי מאוד את הסקרב של סבון רק שבגלל שהפילינג בו הוא לא כזה עדין (בעיני) הוא לא מתאים לי לשימוש יומיומי.
    כיוון שהעור שלי מעורב ולא נוטה להתייבש כמעט משום דבר וכיוון שהוא צריך ניקוי יסודי אני מעדיפה במקום ג'ל ניקוי פנים בפילינג עדין ויומיומי.

    יא! איזה פספוס שאני קוראת עכשיו את הפוסט הזה, הייתי רוכשת את המסיכה של סבון! הייתי היום בסניף לקחת את מתנת יום ההולדת שלי והיה לי 15% על כל החנות.. :(
    בהחלט תרכש! אני מאוד אוהבת את המוצרים שלהם וזה נשמע מוצר מאוד מעניין!
    אבל בעצם, אולי יש לי איזושהי הטבה גם בללין! חחחח צריך לבדוק את זה!

    אני לא משתמשת במדבקות לאף. לא ממש הבנתי את הפונקציה שלהם עד היום.. :]

    אצלי אין שינוי משמעותי בין קיץ לחורף, לא שאני חושבת בכל אופן.. כי הניקוי הוא אותו הניקוי בסופו של דבר.
    ואני לא מרגישה שהעור שלי באמת יותר יבש בצורה משמעותית בחורף.
    אבל נראה איך החורף הזה יהיה.. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מחליפה מוצר ניקוי רק כשאני רואה שהוא כבר לא מתאים לי (מייבש/מחצ'קן וכו'), אז יוצא שאני מפתחת מערכות יחסים ארוכות עם סבוני פנים :)

      סבוקלם נהדרים. אני משתמשת גם בדמי מייקאפ שלהם (בגודל מוקטן) ובקרם לחות לפנים שלהם (מאותה הסדרה של הסבון) ומאוד מרוצה.

      הג'ל להסרת איפור הזה נהדר, כל עוד את לא משתמשת במסקרות עמידות במים, שאיתן הוא לא מתמודד טוב. אני כעיקרון לא מאמינה במסקרות עמידות, כי גם הרגילות שורדות אצלי את מה שצריך, אז המוצר הזה עובד לי. אני חושבת שאני משתמשת בו מאז שהתחלתי להתאפר (באדיבות אמא), ולדעתי סיימתי משהו כמו 3 שפורפרות בזמן הזה - ככה שמבחינתי הוא גם חסכוני :)

      הפילינג של סבון הוא לא עדין אבל גם לא לא עדין. לא הייתי משתמשת בו באופן יומיומי. אצלי העור מעורב אבל עדיין לפעמים יוצא לי לייבש אותו לצערי :/

      באסה עם סבון, אבל גם ככה יש להם מבצעים לחברי מועדון מדי פעם (ככה בזמנו קניתי את הפילינג לפנים - ב-30% הנחה!).

      מדבקות אף הן נחמדות - אם הן באמת טובות אז הן יכולות לנקות את הנקבוביות. הפחות מוצלחות משאירות פס דבק על האף. אלה של ביוטיקייר עושות את העבודה אבל יוצא מדי פעם שנשאר לי דבק על האף וזה מעצבן. עם Biore זה לא קורה אף פעם.

      מחק
  3. אני ניסיתי גם את המדבקות של ביור וגם את של לייף והגעתי למסקנה שלייף הן האהובות עליי,
    המדבקות של ביור הן גמישות ונמתחות מדיי, ובשורה התחתונה התוצאות עם לייף יותר טובות עבורי.
    למזלי, המחיר של לייף נמוך בהרבה, ובד"כ יש מבצעי 1+1.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא את לייף לא ניסיתי עדיין.
      אם זה עובד לך טוב יותר + המחיר זול יותר אז לגמרי הרווחת :):)

      מחק