יום שישי, 2 בנובמבר 2012

New York, New York

בארבעת השבועות האחרונים לא כתבתי פה, והסיבה לכך היא ששבועיים מתוכם ביליתי בחו"ל, ואז חזרתי לשבועיים ראשונים לשנת הלימודים, שאיכשהו היו עמוסים ולא עמוסים בו זמנית. בנוסף, גם לקחתי זמן להתאפס על עצמי.
הטיול עצמו היה לארה"ב, 8 ימים בניו יורק, 5 ימים בעיירה קטנה ולא מעניינת ויום אחד (מתוך השבוע בעיירה הלא מעניינת) במפלי הניאגרה.
את הטיול התחלנו מחלקה התחתון של ניו יורק, שם נמצא המרכז הכלכלי. ביקרנו שם באנדרטה לזכר הנספים בפיגוע במגדלי התאומים, טיילנו בוול סטריט והלכנו כמעט עד לגשר לברוקלין.
זה ללא ספק מזל שהתחלנו מהחלק התחתון, כי אם היינו מגיעים לשם אחרי מרכז מנהטן, היינו פחות מתרשמים, כי זה האזור הפחות מעניין של העיר. בהמשך טיילנו במרכז מנהטן ומעט בחלקה העליון (באזור הסנטרל פארק). כמובן ששולב גם שופינג בטיול, כשהדגש היה על בגדים ופחות על איפור/טיפוח (אבל גם מזה לא היה חסר), אבל בעיקר הלכנו הרבה וספגנו את העיר.
מכירות את החולצות הנדושות של I love NY? אז ככה בדיוק הרגשתי. מדובר בעיר מאוד תוססת וחיה, ומאוד קשה להבחין בין ימות השבוע כשבכל יום המוני אנשים הולכים (בקצב) ברחובות, כל החנויות פתוחות והתחבורה הציבורית פועלת. אכן, The city that doesn't sleep.
העניין הכי מפתיע הוא שכמעט לא היו אנשים תקועים - כלומר אנשים שנעצרים באמצע הדרך ותוקעים את כל מי שסביבם, או כאלה שהולכים בשורה שחוסמת את כל המדרכה ובקצב איטי במיוחד (וגם אז - תוקעים את כל מי שסביבם).
אני יכולה להמשיך לדבר על העיר, על החנויות, על שלטי החוצות (הו, שלטי החוצות...), אבל אני חושבת שתמונות יעבירו את התמונות באופן הרבה יותר מוצלח. לא סתם אומרים שתמונה שווה אלף מילים :)

***מומלץ ללחוץ על התמונות להגדלה***

פסל החירות היה בשיפוצים כשהגענו לשם (כמובן שהשיפוצים צריכים היו להסתיים שבוע אחרי העזיבה שלנו), אז לא ראינו טעם להפליג לאי החירות ולאליס איילנד, אז עלינו על המעבורת לסטייטן איילנד, שהיא ללא עלות, ומשם הסתכלנו על מנהטן ועל פסל החירות.
מנהטן, מכיוון הים
פסל החירות
 בניין האמפייר סטייט הוא אתר תיירות רציני ביותר בניו יורק, הוא מופיע בכל כך הרבה סרטים וסדרות שמתרחשים בניו יורק, ומ ופיע בכל רשימת אתרי חובה בביקור. מן הסתם לא דילגמו עליו, ואפילו שילבנו אותו עם ה-sky ride, שזו חוויה בפני עצמה, שגם חוסכת קצתאת התור האינסופי בכניסה לאמפייר סטייט. ה-sky ride מורכב משלושה שלבים, כשהשניים הראשונים כוללים וידאו עם הסברים על העיר ניו יורק ועל בניין האמפייר סטייט, והשלב השלישי כולל סרט שבו מתבוננים על מנהטן ממעוף הציפור, אבל עם טוויסט, כי הכסאות זזים, רועדים ומטים את עצמם בהתאם לסיטואציה בסרט. בסה"כ חוויה מעניינת :) אחרי ה-sky ride עולים לאמפייר סטייט ומסתכלים על העיר מגובה 86 קומות. אם בגובה האדמה העיר הזו נראית מרשימה, אז מגובה 86 קומות הרושם אפילו יותר חזק:
מנהטן מבניין האמפייר סטייט

מנהטן מבניין האמפייר סטייט - בכיוון אחר
 בסנטרל פארק לא טיילנו הרבה כי התחיל להחשיך בשלב מסויים, אבל ממה שראינו ממנו (גם במציאות וגם על המפה) מדובר ביער במרכז אחת הערים העמוסות ביותר בעולם! יש משהו מדהים בזה שנכנסים לכל הירוק והשלווה הזו, כשליד יש את כל הרעש העירוני הזה.
סנטרל פארק
 על העיירה הקטנה והמשעממת אני לא ארחיב, כי באמת אין יותר מדי מה לומר עליה, אבל מפלי הניאגרה בהחלט מרשימים. כדי להגיע לשם, לקחנו אוטובוס שמגיע למרחק של כ-2-3 ק"מ מהמפלים עצמם (בצד הקנדי). מתחנת האוטובוס עשינו מן טיול רגלי למפלים.
רחוב ממש על שפת הנהר

מפלי הניאגרה מציצים

מפלי הניאגרה במלוא הדרם
למרות שהם נראים לא גדולים במיוחד בתמונה, כדאי להשוות את הגודל שלהם עם גודל הרכבים שרואים בתמונה, רק לצורך סדר גודל :)
המפלים קצת יותר מקרוב

החיה הנפוצה ביותר באמריקה הצפונית - סנאי :)
לגבי המחירים בארה"ב - אני לא יכולה לומר שמאוד זול שם כמו שאומרים תמיד. מצד שני, חד משמעית לא יקר שם. רוב מוצרי האיפור העממי יעלו כ-8$-10$ (אחרי מסים), שזה מחיר מאוד סביר, במיוחד ביחס לארץ. מוצרי מאק זולים מבארץ (באופן לא מפתיע) וכנ"ל לגבי מוצרי אינגלוט. דווקא מוצרים של החברות היוקרתיות עדיף לקנות בארץ במבצעי 50%, שיוצאים טיפטיפה יותר זולים ממחיר מלא בארה"ב.
השופינג הכי מוצלח (וזה גם השופינג שעשינו) הוא בקניוני אאוטלט. המחירים שם נמוכים משמעותית מאשר בחנויות הרגילות, אבל לא על הכל אלא רק על מוצרים נבחרים.
מבחינת שופינג - כפי שציינתי, התמקדתי בעיקר בבגדים, אבל קניתי גם איפור וטיפוח, כשעל המוצרים אותם קניתי אפרט בפוסט הבא.

שיהיה לכולן סוף שבוע מהנה :)

8 תגובות:

1. איזה כיף חופש!!!! תכננתי את המיני חופש שהיה צפוי לי בעוד שבועיים אבל בסופו של דבר התבטל..
    כך שכרגע אני נהנית by proxy מכל הטיולים של הסובבים אותי.
    חייבת לציין שניו יורק היא לא ממש האופציה הראשונה (או החמישית..) לטיול. אני מעדיפה נופים ירוקים יותר (מפלי הניאגרה גם אם לא טבעיים מהממים!!) או נופים "ישנים" יותר. מבנים ישנים, טירות ישנות. דווקא "עיר בלי הפסקה" סטייל תל אביב (נגיד..) פחות מדברים אלי.
    מתארת לעצמי שהיה איזשהו דיסוננס לחזור מחופש ללימודים. . יש משהו מאוד מוזר בחוויה הזאת של "תחילת לימודים" גםן אם למדנו יחסית לא מזמן, הרבה פעמים החופש מוציא אותנו מהעניין לגמרי.

תשובות
    1. מבאס שחופשים מתבטלים, אבל בד"כ זה יוצא לטובה (כשמסתכלים אחורה. באותו רגע זה רק מבאס).
      למה מפלי הניאגרה לא טבעיים?
      ת"א לא מדברת אליי, אבל ניו יורק דווקא כן. אני מאוד אוהבת את אירופה ולא תכננתי את ניו יורק, אבל ככה יצא, ואני לא מתלוננת :)
      לחזור מחופש ללימודים היה הלם. לא שלפני שטסתי לא היה לי מה לעשות, אבל לחזור לשיעור יום אחרי שנחתתי היה נורא.

מחק
    2. זה עדיין מבאס אותי.. כי מזמן לא יצאתי לחופש..

טעות שלי לגבי המפלים, הנחתי שבגלל שיש שם יצור חשמל אז יש בזה משהו לא טבעי.. :]

מקווה שהספקת להתאפס :)

מחק
    3. אני מבינה אותך... תארגני לך אלטרנטיבה :)

התאפסתי. זה לקח שבועיים, אבל זה קרה בסופו של דבר :)

2. אוי... אני כ"כ רוצה להיות שם ברגע זה ממש.

תשובות
    1. אני יכולה להבין אותך. הייתי חוזרת שם ברגע זה ממש.

מחק
  3. חמישה ימים זה ממש מעט זמן לבלות על מפות ניו יורק! אני הייתי שם חודשיים והרגשתי שלא הספקתי לראות כלום.
    חבל שפסל החירות היה בשיפוצים. מה בדיוק משפצים בו? מהתמונה שלך הוא נראה יופי טופי.
    אי אפשר שלא להתאהב באיזורים האלה.

תשובות
    1. האמת שאלה היו 8 ימים בניו יורק ו-5 ימים בעיירה נידחת, אבל זה לא משנה - גם 8 ימים זה לא מספיק. בהחלט עיר שאני עוד אחזור אליה.
      בפסל החירות היו שיפוצים של החלק הפנימי שלו. מבחוץ הוא נראה כרגיל :)