יום שבת, 27 באפריל 2013

כוננות קיץ

אמנם כרגע עדיין מרץ (הפוסט שכב בבוידעם הרבה זמן), שברוב העולם עדיין נחשב לחורף, אבל בארץ כבר הופיעו כמה ימים שבהם עלו הלבטים אם ללבוש גופיה ולנעול סנדלם, סוודר ומגיים או שילוב מוזר בין שתי האופציות (שהשילוב הזה בד"כ ניצח). הימים האלה הם תמרור האזהרה הראשון לקיץ (וידוי: אני באמת באמת שונאת את הקיץ הישראלי!), וזה השלב לשלוף את התותחים הכבדים, כלומר מוצרי ההגנה מהשמש למיניהם. אצלי מדובר בעיקר בקרם הגנה לפנים (ולאזור הצוואר והמחשוף) ובקרם הגנה לגוף (שמשמש בעיקר לזרועות והכתפיים). יש כאלה שישקיעו גם בקרם ידיים עם הגנה, אבל לי אין סבלנות לתת לקרם כזה להיספג, אז אני לא מהמחמירות.
המוצרים שאני משתמשת בהם הם לא רבים, אבל מוצלחים. המהדרין ישתמשו בהם גם בחורף (כי החורף הישראלי הוא לא באמת חורף, מלבד כמה ימים בודדים), אני לרוב מתעצלת.

Clinique super city block
קרם ההגנה לפנים שאני מושיטה אליו את ידי בד"כ הוא ה-Super city block של קליניק, שקראתי עליו דברים רבים וטובים אצל דנרה. מדובר בקרם נעים וקליל בעל מקדם הגנה של 40spf. כשמוציאים אותו מהשפופרת הוא בעל גוון, אבל הגוון לא בא לידי ביטוי על העור. יש שאומרים שהוא משמש כפריימר מצויין לאיפור. אני באופן אישי לא הרגשתי הוא משפר את העמידות של האיפור או גורע ממנה, אבל אם למישהי זה מועיל, אז אשריה. כמוצר הגנה אני מאוד מרוצה ממנו. מאחר ומדובר במקדם פיסיקלי שלא מאבד מהפעילות, אני לא מרגישה את הצורך לחדש אותו אחה"צ, שכן אני לא שוחה איתו, אלא הולכת לרכבת, ומהרכבת למשרד וחזור. 
עניין חשוב במוצר הזה הוא שהוא חי בשלום עם כל המייקאפים שניסיתי איתו, וזה לא משהו שאפשר לומר על כל מוצר. 
עלותו היא כ-140 ש"ח, אולם הוא נקנה בהנחה משמעותית תמורת כ-70-80 ש"ח.
קרם Genesis White של ד"ר פישר
קרם הגנה אלטרנטיבי, שמשלב גם קרם הגנה לפנים וגם קרם לחות הוא קרם הלחות Genesis white של ד"ר פישר לעור מעורב-שמן*. אמנם מדובר בקרם לנשים מעל גיל 30 (נראה לי), החלטתי לנסות אותו בכל זאת בגילי (25), שכן אף פעם לא מוקדם מדי למנוע הופעת פיגמנטציה. מדובר בקרם הגנה עם מקדם של 30spf. ההבטחות הן שהקרם מבהיר ומונע כתמי עור, בעל מרקם קליל שנספג במהירות, נמרח בקלות ומעניק תחושה קטיפתית, מסייע לשיקום העור וגוון עור אחיד יותר, תורם למראה עור בריא יותר וקורן, בעל ניחוח עדין לתחושה רעננה ומשמש כבסיס אידיאלי לאיפור. 
Genesis White - מגיע עם משאבה!
לגבי קיום ההבטחות - לא שמתי לב שהוא מבהיר (אם כי אין לי פגמנטציה), וגם לא הופיעה לי פיגמנטציה (אבל אין לי מושג אם לזקוף את זה לזכותו של הקרם או לזכות העובדה שאני בקושי נחשפת לשמש). בחורף (הקרם התקבל בסוף ינואר-תחילת פברואר) הקרם נמרח ונספג בצורה נפלאה והתאים לי בול מבחינת לחות. ככל שהתקרבנו לקיץ הוא הפך לקצת כבד מדי עבורי, ולכן הוחלף אחר כבוד בקרם קליל יותר לקראת הקץ. 
בסה"כ מדובר בקרם נחמד. לי הוא התאים יותר לחורף, אולם יתכן שלנשים בעלות עור יבש יותר משלי הוא יתאים גם לקיץ.
היתרונות שלו די ברורים - מדובר בקרם משולב עם מקדם הגנה, כך שזה חוסך פעולות בבוקר לעצלניות מבינינו, והמיכל הוא מיכל משאבה סטרילי, שחוסך הכנסת אצבעות חוזרת לתוך הקרם. החיסרון הבולט של האריזה הוא שהיא לא שקופה, כך שבוקר אחד אני עשויה למצוא את עצמי בלי קרם ובלי פתרון למצב העגום הזה.

על קרם ההגנה לגוף כבר כתבתי בעבר. הקרם של חברת Alba הוא קרם בעל מקדם הגנה של 45spf. הוא נמרח בצורה די נעימה ולוקח לו מעט זמן להיספג. הריח בהתחלה לימוני, אבל שמתי לב שככל שהיום מתקדם ככה הריח המוכר של מקדם ההגנה הופך ליותר ניכר. לי באופן אישי זה לא מפריע, אבל יש כאלה שזה יפריע להן. הקרם עצמו הוא קרם פיסיקלי, וגם פה, מאפשר לי להימנע ממריחה חוזרת שלו אחה"צ. הוא בסה"כ ממלא את תפקידו. בנוסף, למרות המוכל הלא מאוד גדול של 113 גרם, הוא כנראה יספיק לי להרבה מאוד זמן לאור העובדה שאני משתמשת בו על שטח קטן יחסית.

חשבתן שסיימנו? לא ממש...
למרות שהמודאגות העיקריות מנזקי השמש הן נשים שכבר זכו לחוש את נחת זרועה (כלומר, זכו בפיגמנטציה או ראו את התופעה על חברותיהן), גם בנות צעירות (בעיקר מתבגרות) צריכות לקחת את העניין בחשבון.

אחותי הקטנה בת ה-16 זכתה לקבל ממני את קרם הפנים מסדרת Genesis Young של ד"ר פישר*, שמהווה גם קרם פנים לעור בעייתי וגם מכיל מקדם הגנה של 30spf. היא הייתה סקפטית, כי ממתי עור שמנוני צריך עוד לחות? להפתעתה הרבה, דווקא הלחות איזנה לה מעט את השמנוניות והעור שלה התחיל להיראות הרבה יותר טוב. לטענתה המריחה של הקרם נעימה וקלה והספיגה שלו מהירה.

גם כאן יש את אותם היתרונות והחסרונות של קרם Genesis white של ד"ר פישר - הקרם המשולב עם מקדם ההגנה ובקבוק המשאבה.

האם ניסיתן את אחד המוצרים הללו? איך אתן מתגוננות מהשמש בקיץ?

* מוצרי ד"ר פישר התקבלו לסקירה.

11 תגובות:

  1. גם מעל שלושים וגם עם פיגמנטציה וכן ששתי לדגום את וויט של דר. פישר התמדשתי איתו והתוצאות הגדיעו, לקח זמן אמנם אך הןא בפירוש מבהיר את נכתמי, ממש מפרק אותם. העניין הוא שאם מפסיקים,ף אטא אט הכל חוזר...

    השבמחק
    תשובות
    1. מצויין! טוב לשמוע שהוא עושה את מה שהוא מבטיח, אבל מבאס שהכל חוזר. זה אומר שהתיקון הוא למראית עין בלבד, וזה חבל.
      אני הייתי צריכה אותו בעיקר ללחות, ואת זה הוא עשה יופי.

      מחק
  2. איפה אפשר להשיג את הקרם של ALBA?

    השבמחק
    תשובות
    1. את הקרם של Alba ניתן להשיג ב-iherb או ב-vitacost. יש לינקים בפוסט עצמו ובצד הבלוג לקבלת הנחות, במידה וטרם הזמנת משם.

      מחק
    2. Iherb זה מעולה.. סידרת אותי :D

      מחק
  3. הקרמים להגנה פשוט הופכים ליותר ויותר חשובים משנה לשנה.
    בסופ"ש ישבתי בקפה וחזרתי הביתה כולי שרופה בידיים, בעורף, בכתפיים... לא כיף.
    הסיטי בלוק של קליניק הוא עדיין האהוב עלי ביותר ואני כל הזמן מנסה אחרים. לגמרי עובד עם כל מייק אפ!

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט! כל שנה השמש מטגנת אותנו קצת יותר :(
      ומבאס שנשרפת. אני בסופ"ש לא הוצאתי את האף החוצה (רק בשישי, וגם זה רק כי היה לי קורס).
      אני יכולה להבין למה הסיטי בלוק הוא האהוב עלייך. בהחלט מוצלח ביותר :)

      מחק
  4. הולד איט!!! פעם ראשונה שאני שומעת שלא צריך לחדש מקדם הגנה פיזיקלי אם לא מתרטבים... מאחר ואני אלרגית לכימיים ומשתמשת רק בפיזיקליים, יכול להיות שאני סתם טורחת במהלך היום?

    השבמחק
    תשובות
    1. הרעיון במקדם הגנה כימי הוא שהוא סופג את ה-UV במקום העור שלך, ואחרי זמן מה המולקולות מאבדות מפעילותן. במקדם הגנה פיסיקלי הרעיון הוא החזרה, מקדם ההגנה בעצם מנתב את אורכי הגל ששייכים ל-UV לכיוון אחר, ובעצם מתפקד כמראה (ומאחר שמה שמחזיר UV הוא שקוף לאור הנראה, לא ממש רואים את מקדם ההגנה בעין חשופה ולא נראים כמו כדור דיסקו. ומצד שני זה לא מפריע למצלמות לראות את ההחזרות האלה). מכאן שאם את לא מסירה את מקדם ההגנה הפיסיקלי (ע"י הזעה, שחיה, מקלחת, שפשוף מאסיבי של העור וכו') אין שום סיבה לחדש אותו.
      אז יש סיכוי שאת סתם טורחת במהלך היום :)
      מצד שני, יש סיכוי שהוא יורד קצת במהלך היום ואז את מחדשת אותו ומונעת חורים בהגנה.

      מחק
    2. תודה על ההסבר המפורט, השכלתי :)

      מחק